torsdag 9 maj 2013

Nu e jag . . .

. . .HELTSLUT. . .
Sitter här framför tv:n o gluttar på Sofias änglar o klickar på datorn.
Känner mej helt slut som människa igen. . .
Vad har man gjort för att mås så här då?
Haft en full snurr dag, men ack va rart det va :)
Vid lunch åkte vi till vår kära villa vagon .
Skulle ta o röjja bland allt bröte vi kasta av där i början
på veckan. . . första tanken idag vart när jag kika in :
Va har jag gjort!!!Hur ska vi få till detta,jag som hade fått ordning allt !?!
Meeeeeeen innan mina kaffe gäster kom, hade jag o Berra fixa köket :)
Vart kalas bra, nu kunde vi sitta kungligt hela högen i köket.
Det va Marcus, Jenny ,My, Katja o Baz som kom på visit.
Körde vela ut krakarna med mitt o Berras  röj idag -sorry!
Men det kändes som vi va tvungna att få ordning bland allt bröte.
Trist att greja när man har folk ,men det e få dagar jag har
gubben hemma så han kan hjälpa mej. . .
Men det blir nog fler fika stunder hoppas jag  :)
Köket va inte ända rummet vi va tvungna att greja till.
Hade ju dubbla bokhyllor i vardagsrummet o bord mm. . .
. . .men se det fick flytta in här :
vart lite ändringar i sovrummet :)
 Och ser ni mina madrasser hoppa upp ett hack från golvet. . .
Fick en svart sängram. . . gamla hyllorna -smart va!?!
Nu ska jag bara hitta en snygg gavel . . .
. . . men det blir ett senare projekt.
Sen sist men inte minst vart att rensa i rummet,
hade ju fler stolar o bord. . .
Vart inte riktigt bra ,men ska fortsätta bubba nästa gång.
 Orkade helt enkelt inte mer idag. . .
Så dagens bravader avslutades med grillning.
Denna gång hade man tändvätska, men istället börja det regna!
Men ska vi grilla så ska vi!
Vi flyttar parasollen ,vart ju nästan lite bekvämt att kocka ;)
Och gött vart det -flinta o pommes det va grejer det !
Efter att man smaska vart det hemfärd .
Som om inte det va nog för idag , vart det min hurt runda.
Hade nämligen så himla ont i ryggen, så det vart promenad .
Ja det hjälper faktiskt när det värker.
Och jag ska ju gå . . .suck.
Men sen vart det dusch o slöa. . .
Så inte undra på jag e slut va???
Men som sagt man e så där rart slut i kroppen ;)
Nu ska jag kika över fb o sen blir det tv för hela slanten.
ha de gött -ses i mörrn!
Bye
 
 
 


 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar