lördag 25 maj 2013

Gääääääääääsp!

Haft en full snurr dag ...
Uppe med tuppen men ändock räckte dagen knappt till.
Började dagen med frulle med gubben , sen vart det ut i solen.
Va  förbi  Roger o Amiz  när jag va o jaga plantor på stan.
Ska försöka sätta en gran häck mot dammen till. . .
Så jag har idag börjat lite smått för mitt i grejandet fick jag ett
fint samtal o det va cheeeeeeefen.
Åkte på att jobba ikväll, men det gick ju bra. . .
Fast man vart lite små sugen av att stirra på detta :
Meeen jag klara av att motstå frestelsen idag ;)
Igår gjorde jag röda prismärkningar  o idag satt jag o pilla
lappar till glassen-så man ser va det e för smaker :
Mycke gött finns det, vi har ju Rättviks Glass :)
Den slår Nora måste jag lov att säga -jätte go glass!
Så har ni inte testa den-Gör det !
Som sagt det vart kvälls pass , så 21.00 slog jag igen
butiken o rikta min lilla traktor mot skogen . . .
Va dö hungrig, han ju inte äta innan jag drog o jobba. . .
men det vart grekiskt o sen till efterätt:
Jordgubbar o grädde!
-Bästa på hela dagen !
Va e det för ljud??? Min kudde, han ropar på mej!
Bäst att gå o prata med han ;)
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar