måndag 16 oktober 2017

När Livet Bjuder På Citroner


Ja dessa dagar när livet känns surt . . . så why not. . . 
Det kan bli glatt med lite lemonad -alltid retar det nån ;) 
O det har jag nog lyckats med på många håll. . . 
Bästa minen va nog när jag knacka på en fd väns bilruta .
Såg denne parkerad utanför Willys o blicken åkte ner i
mobilen när jag kom nära bilen . Vad göra ??? 
Jooooo, sprinta fram o knacka o ropa hej på dej surpuppa,kan ju le lite.
O sen gick jag med ett leende på läpparna . . . Lemonad ;) 
Fnissar bara på tanken ännu, skulle vela veta tankarna . . . 
Men jag har kunna släppt det , hälsa kan man vela göra tycker man .
Det kostar inget att lyfta handen eller nicka . . . trevligare än att 
böja huvet o låtsats som man inte ser eller hör - en av dagens Lemonader.
Men det har inte vart surt hela dagen även om den haft några inslag av citroner.
Jag har laddat mina batterier ute i solen idag ,känner mej oövervinnerlig 
tack vare vatten o sol :) Tog mej en runda ute. . . njööööööt !
 Älskar naturen o vattnet ,ger son energi o ro 
i både kropp o själ - sååååååå underbart !
Lyssna till porlet . . . se det rinna ner i dammen .
 Se den virvla o skapa bubblor som virvlar på ytan. . . 
 Sedan skjutsa bort löven ,rogivande. . .Sitta o meditera,
känna energierna i naturen. . . mmmmm,det e grejer det .
Sen ork man med allt dravel utan att det rör en i ryggen.
Va även förbi mina nära o kära på kyrkogården ,
miss you. . . 
 Det va en glimt av min dag, hoppas din måndag har vart bra.
Nu ska jag ta lite filmkväll. . . Pirater . . .
Ha det gött, vi ses!
kramizzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar